Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via hun Facebookpagina. In samenwerking met Think! Social Media hebben zij gisteren een online marketingcampagne van start laten gaan, waar een Facebook wedstrijd onderdeel van is. Het enige dat deelnemers hoeven te doen is de Facebook pagina te liken en hun favoriete Vechtdal-activiteit te kiezen. Want als het Vechtdal ergens goed in lijkt te zijn, dan is het wel een veelzijdigheid aan activiteiten voor kinderen aan te bieden, en nou staat juist dát centraal in hun nieuwe online campagne.
Naamsbekendheid vergroten
“Kans maken op deze vakantie is heel simpel. Iedereen die zijn of haar favoriete buitenspeelactiviteit deelt op onze Facebookpagina maakt kans”, aldus Gonneke van Vught van Vechtdal Marketing.
De actie loopt tot 13 juni 2013. Daarna wordt er een prijswinnaar geselecteerd. Vechtdal Marketing wil met deze Facebookactie de naamsbekendheid van het gebied vergroten, online bezoekers inspireren tot een offline bezoek en natuurlijk ook het aantal likes op de pagina vergroten. “Net als bij onze vorige Facebookactie ‘De beste wensen’ moeten we ook dit keer weer zorgen dat er een olievlek ontstaat, doordat men onze berichten gaat delen met vrienden”.
Campagne Buitenspelen
Deze actie maakt onderdeel uit van de campagne Buitenspelen. “Met dit spoor richten we ons vooral op gezinnen met (jonge) kinderen. Voor hen is het Vechtdal, met de vele uitstekende kindercampings, de vakantieregio bij uitstek”, vertelt Gonneke. “Door er samen op uit te trekken en leuke dingen te doen, voelen ouders zich hier weer even kind. Aan de andere kant hebben ze hier juist ook alle tijd voor zichzelf, terwijl de kinderen zich prima vermaken op de camping”.
Naast de campagne Buitenspelen voert Vechtdal Marketing ook de campagne Buitenzijn. Deze campagne richt zich voornamelijk op stellen van 35 jaar en ouder die het Vechtdal bezoeken om BOERgondisch te genieten. Ook voor deze campagne wordt dit jaar nog een originele Facebookcampagne opgezet.
Eén reactie