Thomas Cook heeft de benoeming van een nieuwe Chief Technology Officer, Marc Molenwijk, bevestigd, evenals een uitbreiding van de functie van Chief Digital Officer, Jo Migom, als onderdeel van een gereorganiseerd managementteam.
Het bedrijf, dat in september 2020 werd gelanceerd, heeft Molenwijk aangesteld ter vervanging van de voormalige CTO, Peter Yip. Yip was sinds de oprichting in december 2019 (als doorstart na het faillissement) bij het bedrijf betrokken was. Molenwijk combineert de functies van Chief Architect en CTO en had eerder een eigen IT-bedrijf in Nederland. Hij heeft een sleutelrol gespeeld in de ontwikkeling van het nieuwe digitale platform, inclusief innovaties die snellere en complexere zoekopdrachten voor klanten mogelijk maken.
Foto: Jo Migom en Marc Molenwijk.
Unicum
De rol van Migom, een van de oprichters van het nieuwe managementteam van Thomas Cook, zal zich uitbreiden met de verantwoordelijkheid voor de interne en uitbestede klantenserviceteams. Migom, die in België woont (waar Thomas Cook ook actief is naast Nederland), blijft de Europese activiteiten van het bedrijf overzien naast haar rol bij de digitale productteams van het bedrijf. Migom is een van de vijf vrouwelijke leden van het Europese managementteam, waardoor het een met vrouwen in de meerderheid geleid bedrijf is – een unicum onder de grote online reisbedrijven in het Verenigd Koninkrijk.
Versterking
Alan French, de CEO van Thomas Cook, zei: “Met Marc’s praktische expertise en zijn ervaring in het starten, leiden en uiteindelijk verkopen van een bedrijf, versterken we ons bestaande managementteam aanzienlijk. Jo is al bijna 10 jaar een collega van mij en haar brede ervaring in de reisbranche, vooral in digitale functies, maakte haar de logische keuze om de verantwoordelijkheid over onze klantenserviceteams over te nemen.”
Investeren
Jo Migom, chief digital officer, zei: “Nu we vier jaar bezig zijn met het opzetten en runnen van het nieuwe Thomas Cook, blijven we ons aanbod uitbreiden. Dit jaar investeren we aanzienlijk in onze verkoop- en serviceteams en ik kijk ernaar uit om die ontwikkeling te ondersteunen, terwijl we onze website blijven verbeteren op basis van klantfeedback.”
Digitale capaciteit
Marc Molenwijk, chief technology officer, zei: “Ik heb samen met het team gewerkt aan de ontwikkeling van het nieuwe platform terwijl ik mijn eigen bedrijf runde. Nu, in deze nieuwe rol, kan ik me volledig wijden aan de uitbreiding en ontwikkeling van onze digitale capaciteiten en hoe we de beste vakantiepakketten voor onze klanten online vindbaar kunnen maken, vergelijken en presenteren.”