Tijdens het bloggersevent Money Making dat TravelNext in samenwerking met Travelbloggers.nl en Verkeersbureaus.info mocht mee-organiseren op de Vakantiebeurs, zijn een drietal nieuwe blog & vlog initiatieven voor de reiswereld geïntroduceerd. Deze initiatieven gaan de komende 3 maanden een verdere doorgang vinden en moeten reisbloggers nog meer de mogelijkheid geven om dichterbij de industrie te komen. We presenteren je graag drie splinternieuwe ideeën binnen de reissector:
Endemol beyond lanceert online reisvideoplatform

Den Haag opent eerste bloggershuis van Nederland
Den Haag opent eind maart het eerste bloggershuis in Nederland. Wat is het? En wat voegt het toe voor de Nederlandse online reisindustrie? Als ultieme citymarketing tool is Den Haag de eerste stad in Nederland die ter promotie van haar stad, een huis ter beschikking stelt aan travelbloggers, vertelde Mieke gisteren tijdens het bloggersevent. Een speciaal strandhuis voor reisbloggers en -vloggers uit binnen- én buitenland. Mieke vertelt tijdens haar korte pitch dat het de vakprofessionals in de industrie, de mogelijkheid om als local de enige Nederlandse stad aan zee te beleven. Den Haag Marketing geeft hiermee op een eigen manier invulling aan de de rol van influencers tijdens het online zoeken naar een vakantie of weekendje weg. Het is een mooie invulling van ‘money making’, want op deze manier kunnen bloggers kennismaken met Den Haag en alles wat die stad te bieden heeft, in een perfecte (inspirerende) omgeving om content te schrijven en te delen.
Vakantieboulevard start expertblog voor reisbloggers
Bloggers konden in de middag tevens kennismaken met de Vakantieboulevard. Na een soft launch van de letterlijke online vakantie boulevard eind 2015, gaat het reisplatform met content van reisbloggers de komende maanden verder uitgerold worden. Expertbloggers schrijven op Vakantieboulevard over bestemmingen waar ze echt geweest zijn. Zo zijn er expertbloggers van weekendjes weg en bijzondere vakantieadressen maar ook experts kamperen en single-reizen, vertelt Martin van Kranenburg tijdens zijn pitch aan de deelnemende bloggers.
Met dit platform bouwt de reisindustrie een expertplatform om zich heen, waar reisbloggers vanuit hun interesses en expertise bij aan kunnen sluiten. Niet alleen influencers, maar ook juist beginnende bloggers krijgen hier een kans. In de vorm van opleidingen en trainingen zet het platform zich in om de kunde en schrijfskills van de Nederlandse bloggersindustrie naar een hoger niveau te tillen en de online contentexpertise binnen de reiswereld uit te breiden.
Wat denk jij? Zijn dit goede aanvullingen voor de Nederlandse reisindustrie? Biedt het bloggers en vloggers als influencers voldoende kansen om zich verder door te ontwikkelen?
Credits headerafbeelding: Pexels (CC)
3 reacties