Tijdens het bloggersevent Money Making dat TravelNext in samenwerking met Travelbloggers.nl en Verkeersbureaus.info mocht mee-organiseren op de Vakantiebeurs, zijn een drietal nieuwe blog & vlog initiatieven voor de reiswereld geïntroduceerd. Deze initiatieven gaan de komende 3 maanden een verdere doorgang vinden en moeten reisbloggers nog meer de mogelijkheid geven om dichterbij de industrie te komen. We presenteren je graag drie splinternieuwe ideeën binnen de reissector:

Endemol beyond lanceert online reisvideoplatform

Tijdens de keynote van Joost Geurtsen op het bloggersevent, onthulde hij exclusief aan alle deelnemers het nieuwe online reisvideoplatform: Wander Network Op 1 februari is het zover en tot dan is het op de website aftellen geblazen. Wat kun je verwachten? Joost omschrijft de videocontent die op Wander gaat verschijnen als dé online premium reisvideoserie van Nederland. Het concept stuurt bekende influencers naar een onbekende bestemming, zonder te weten wat ze te wachten staat. Een daadwerkelijke surprisereis dus, zoals o.a. de Nederlandse srprs.me als succesvolle core business heeft.
blog & vlog initiatieven Wander! TravelNext
De serie laat de authentieke en inspirerende, laagdrempelige ervaringen zien van ‘Wanderers’. Dat zijn niet perse reisvloggers, maar vloggers die op reis gaan. De serie blijft het hele jaar doorlopen. Wat dit concept onderscheidend maakt van andere videoseries, is het feit dat het door de verrassingsreis, ook van tevoren niet redactioneel kan worden voorbereid. De makers hebben hier de volledige vrijheid en zijn, in tegenstelling tot de meeste Endemol concepten, niet afhankelijk van tvzenders. De video’s zullen op YouTube te vinden zijn en Wander Network dient als het verzamelkanaal, het platform waar alle content samenkomt; als network for short format video. Influencers die onder andere gaan meewerken aan het creëren van deze reisverhalen videoserie zijn de zusjes Milne en de zusjes Verbon.

Den Haag opent eerste bloggershuis van Nederland

Den Haag opent eind maart het eerste bloggershuis in Nederland. Wat is het? En wat voegt het toe voor de Nederlandse online reisindustrie? Als ultieme citymarketing tool is Den Haag de eerste stad in Nederland die ter promotie van haar stad, een huis ter beschikking stelt aan travelbloggers, vertelde Mieke gisteren tijdens het bloggersevent. Een speciaal strandhuis voor reisbloggers en -vloggers uit binnen- én buitenland. Mieke vertelt tijdens haar korte pitch dat het de vakprofessionals in de industrie, de mogelijkheid om als local de enige Nederlandse stad aan zee te beleven. Den Haag Marketing geeft hiermee op een eigen manier invulling aan de de rol van influencers tijdens het online zoeken naar een vakantie of weekendje weg. Het is een mooie invulling van ‘money making’, want op deze manier kunnen bloggers kennismaken met Den Haag en alles wat die stad te bieden heeft, in een perfecte (inspirerende) omgeving om content te schrijven en te delen.

blog & vlog initiatieven Haagsbloggershuis TravelNext

Daar is natuurlijk goede Wi-Fi en een 4G-netwerk voor nodig en de huisjes zijn daarvan voorzien. Den Haag Marketing faciliteert de huisjes, maar de bloggers krijgen vervolgens de volledige vrijheid. En dat vrijheid belangrijk is voor een blogger om goede content te creëren, dat kwam tijdens het hele event terugkerend aan bod.

Vakantieboulevard start expertblog voor reisbloggers

Bloggers konden in de middag tevens kennismaken met de Vakantieboulevard. Na een soft launch van de letterlijke online vakantie boulevard eind 2015, gaat het reisplatform met content van reisbloggers de komende maanden verder uitgerold worden. Expertbloggers schrijven op Vakantieboulevard over bestemmingen waar ze echt geweest zijn. Zo zijn er expertbloggers van weekendjes weg en bijzondere vakantieadressen maar ook experts kamperen en single-reizen, vertelt Martin van Kranenburg tijdens zijn pitch aan de deelnemende bloggers.

blog & vlog initiatieven vakantieboulevard bloggers TravelNextMet dit platform bouwt de reisindustrie een expertplatform om zich heen, waar reisbloggers vanuit hun interesses en expertise bij aan kunnen sluiten. Niet alleen influencers, maar ook juist beginnende bloggers krijgen hier een kans. In de vorm van opleidingen en trainingen zet het platform zich in om de kunde en schrijfskills van de Nederlandse bloggersindustrie naar een hoger niveau te tillen en de online contentexpertise binnen de reiswereld uit te breiden.

Wat denk jij? Zijn dit goede aanvullingen voor de Nederlandse reisindustrie? Biedt het bloggers en vloggers als influencers voldoende kansen om zich verder door te ontwikkelen?

Credits headerafbeelding: Pexels (CC)