Eergisteren werd een fantastische nieuwe campagne van Booking.com gelanceerd. Het eerste filmpje: Booking.Yeah was al snel een hit op Twitter en andere sociale media. Omdat hij zo goed is? Ga er maar even voor zitten. Geluid aan. Alles klopt gewoon.  Made in Holland: reclamebureau Wieden+ Kennedy Amsterdam. Schot in de roos!

http://www.youtube.com/watch?v=LusjsQGkKWA&

Alle waarden van Booking.com in 60 seconden

Wat maakt deze commercial zo goed? De scherpte! Wat wil je jouw klant vertellen? Dat ze veilig zijn bij je. De commercial zegt eigenlijk tegen mij als consument gewoon: “Boek bij mij, en alles komt goed.. Ik snap je, ik begrijp wat je zoekt en ga mijn uiterste best voor je doen. En als het eenmaal zover is.. Als je die sleutel in dat ene slot steekt.. Dan begint het Grote Genieten pas echt.”

Een stem op de achtergrond vertelt precies het verhaal met bijpassende emoties die je als booker door maakt wanneer je je nieuwe hotelkamer gaat bekijken: ‘The door opens.. You hold your breath, and then you realize, you got it right. You got it booking right!’

In een 60 seconden durende clip weet Booking.com al die waarden te stoppen, voor ook nog eens alle verschillende soorten ‘bookers’. Dat vind ik geniaal! En neem ik mijn petje voor af.

Gevoelsmatig personifieerde ik mijzelf met de kwijlende dames op balkon met uitzicht op “The Man and his Movements”. In werkelijkheid ben ik eigenlijk de moeke die een zucht van verlichting slaakt als manlief een hufterproof kindervakantie-droomhuis heeft geboekt. Zoals ik al zei: geniaal en slim filmpje. Wat vinden jullie??