De grootste boekingssite van de wereld Booking.com, heeft in haar nieuwste update van de iPhone-app gebruik gemaakt van één van de nieuwste features van Apple’s iOs 6, namelijk Passbook. Via Passbook kun je je hotelboekingen, samen met entreetickets en instapkaarten allemaal op één plek bewaren en inzien. Booking.com hoopt met de integratie tegemoet te komen aan haar alsmaar groeiende iPhone en iPod Touch aanhangers, die nu de teller al over de 10 miljoen heeft lopen.
Passbook
Passbook werkt als een soort digitale portemonnee. Na het boeken van een accommodatie ontvangt de gebruiker een Passbook-ticket die wordt opgeslagen in Passbook. Bij het verzilveren van een ticket of boeking kan de iPhone gescand worden. Omdat Passbook op tijd en locatie werkt, worden gebruikers op het juiste moment op de hoogte gebracht van hun tickets met een notificatie. Van een gebruiker vraagt het dan nog een enkele swipe om tot het ticket te komen.
Darren Huston, Chief Executive Officer van Booking.com zegt:
“Ik ben zeer verheugd dat we onze iPhone gebruikers de nieuwe feature aan kunnen bieden om gemakkelijk te boeken en hun verblijf te coördineren. We zien nu al dat 54% van de bezoekers van onze mobiele website met iOs 6 gebruik maken van Passbook, dus we geloven dat onze nieuwe app van grote toegevoegde waarde zullen zijn op de algehele boekingservaring. In de eerste dag van de livegang hebben we al meer dan 10 miljoen app-gebruikers die voordelen kunnen ondervinden van Passbook, en dat aantal groeit hard.”
Andere reisorganisaties die hun toetreden hebben gevonden tot Passbook zijn: Airbnb, iHotel, Lufthansa, American Airlines, United Airlines. Langzaam maar zeker wordt het lijstje aangevuld waarbij je de tickets kunt bewaren in je Passbook.
Gemakkelijk boeken terwijl je onderweg bent
Omdat de gebruiker van de app inlogt in een account, zijn gemakkelijk eerder bekeken en opgeslagen hotels en destinaties terug te vinden op elk apparaat.
Darren Huston:
Onze data en onderzoeken laten zien dat mensen met toenemende mate gebruik maken van meerdere apparaten om te zoeken en te boeken. Dit doen ze thuis, op het werk of terwijl ze aan het reizen zijn. Wij focussen ons op het creeeren van de beste boekingservaring voor onze klanten, zodat wij ze op elk apparaat op nieuw kunnen voorzien van de juiste informatie.”