Het afgelopen semester werkten studenten van de opleiding Data Science voor Travelcenter de Wit en voor de ANVR aan een dashboard om verschillende commerciële inzichten te combineren. “Het leverde een interessante samenwerking en zeer handig resultaat op:”, laat de ANVR weten.

Vier studenten van de opleiding Data Science aan Breda University of Applied Sciences (BUas) hebben afgelopen semester hard gewerkt aan een innovatief dashboard voor reisbureau Travelcenter de Wit uit Veghel. Dit project is in samenwerking tussen de ANVR, TC De Wit en BUas dit jaar georganiseerd, met als doel waardevolle inzichten te verkrijgen uit verschillende databronnen.

Waardevol

Het dashboard combineert gegevens uit systemen zoals BAS, Exact Online en andere administratieve applicaties. Dit zorgt ervoor dat informatie, die voorheen handmatig uit verschillende systemen moest worden gehaald, nu snel en overzichtelijk beschikbaar is en ook gecombineerd kan worden. Daarmee is het een waardevolle commerciële tool geworden voor Michelle de Wit, CEO van de reisbureauketen.

Kijkje in de keuken

“Het gemiddelde reisbedrijf gebruikt allerlei essentiële IT-toepassingen om hun operatie te regelen. Alleen is dat natuurlijk niet je core business als reisbedrijf. De samenwerking met BUas is daarom echt een win-win. De studenten krijgen een kijkje in de keuken van een moderne reisorganisatie en de reisorganisatie profiteert van laagdrempelige IT-dienstverlening, maar ook van de laatste kennis in dit vakgebied” zegt Chris Knaap van de ANVR.

Dashboard

De vier studenten werkten volledig op afstand aan het project. Michelle trad op als opdrachtgever en begeleidde het traject. Haar input en praktijkervaring, gecombineerd met de creativiteit en kennis van de studenten waren essentieel voor de ontwikkeling van een dashboard dat daadwerkelijk aansluit op de behoeften van de organisatie.