Amadeus heeft een strategisch partnerschap uitgebreid met Expedia Group, waarbij de reistechnologie-innovator van plan is om New Distribution Capability (NDC) technologie in te zetten voor de online reisorganisatie.
Chris Hodges (Vice President Global Connectivity & Partner Solutions bij Expedia Group), zei over de overeenkomst: “Het vernieuwen van onze samenwerking met Amadeus en het integreren van de NDC-inhoud in ons portfolio is een belangrijke stap voorwaarts in onze samenwerking. Deze stap benadrukt verder onze toewijding om reizigers het breedste scala aan keuzes en gepersonaliseerde ervaringen te bieden, in lijn met de voortdurende omarming van NDC-technologie door de sector.”
NDC
NDC stelt luchtvaartmaatschappijen in staat om gemakkelijk aanbiedingen te creëren en aan te passen met behulp van de nieuwste merchandisingtechnieken, en om ze efficiënt te presenteren en te distribueren op een manier die de winkelervaring verrijkt en verbetert voor reisverkopers zoals Expedia Group en haar klanten.
Vastbesloten
Sam Abdou (Executive Vice President Global Sales Airline IT, Distribution and Global Online Travel Agencies bij Amadeus) zei: “Amadeus is vastbesloten om alle belanghebbenden in staat te stellen optimaal gebruik te maken van het potentieel dat NDC kan bieden, en het aan boord halen van een van onze grootste online reisbureau partners is een uitstekend voorbeeld hiervan. Met ons netwerk van relaties met zowel luchtvaartmaatschappijen als reisverkopers zijn we goed gepositioneerd om interindustriële samenwerking op het gebied van NDC te bevorderen ten voordele van reizigers overal ter wereld.”