BAM: gratis de wereld rondreizen míts je de juiste looks hebt. Voor mij het meest controversiële “travel news” van de week. MissTravel.com: een online platform dat “Generous Travelers” en “Attractive Travelers” bij elkaar brengt. Als gezelschapsdier op reis met een man die jouw beeldschone aanwezigheid dusdanig weet te waarderen dat hij je vakantie betaalt. Associaties als “carpoolen op vakantiegebied” en “Beauty & the Nerd op reis” schoten door mijn hoofd. Iets voor vriendin X? Reiswebsite TravelDiva noemde het al: “Travel Dating” is een feit. Lees hier hoe het werkt en waarom reisconcepten die inspelen op de consumententrend “connecten” zoals MissTravel.com aanslaan.
Hoe werkt MissTravel.com?
MissTravel.com creëerde twee typen lidmaatschappen op basis van deze behoeften: vrouwen die mooi zijn maar geen geld hebben om te reizen, en mannen die geen mooi gezelschap hebben maar wel geld hebben om te reizen. De zogenaamde “Generous Travelers” zijn geslaagde zakenmannen, CEO’s en dokters die graag alle reiskosten voor mooi gezelschap op zich nemen. “Attractive Travelers” zijn op hun beurt open-minded, beeldschone én reislustige vrouwen. Beide ledengroepen kunnen kosteloos een online profiel aanmaken: MissTravel.com zorgt voor selectie aan de poort, alvorens je aan de slag kan gaan om de juiste “travel buddy” te vinden. Alleen “Generous Travelers” betalen voor het lidmaatschap: die teller gaat lopen vanaf het moment dat ze communiceren met een “Attractive Traveler”. Eenmaal de juiste “travel buddy” gevonden, doen de “Generous Travelers” een voorstel voor een 1. “Travel with me”, 2. “Come to me” of 3. “Show Me Your Town”. Kind kan de was doen.
P.S. Escorts are not allowed, MissTravel.com neemt geen verantwoordelijkheid voor de interacties en geeft handige tips want: safety first.
http://www.youtube.com/watch?v=MAc8v4Gzp9Q
Consumentenbehoefte aan “connecten”
Door veranderingen op wereldniveau willen we graag weer “connecten” met andere mensen. Denk aan de economische crises en onvrede, maar vooral ook aan de dynamiek van de digitalisering, het daardoor afnemend aantal mens-tot-mens contactmomenten en toenemende vluchtigheid van het leven. Door social media hebben we er ineens honderden vrienden bij, maar écht persoonlijk contact is waar het aan schort. Een initiatief als MissTravel.com is niet de eerste die inspeelt op de consumentenbehoefte om ook op reis te “connecten”. Dichter bij huis zijn er ook interessante initiatieven zoals de “singlereizen” van bijvoorbeeld Sawadee, Baobab Reizen en One2getherTravel. Of het concept Share-a-Table met de propositie “Samen eten voor soloreizigers”. Via de website kunnen reizigers die alleen op pad zijn, veelal zakenreizigers, restaurants in zes landen vinden waar ze een tafel kunnen delen met gelijkgestemden.
Groepsreizen met vreemden, KLM’s social seating en MissTravel.com’s “Generous Travelers & Attractive Travelers”. ¿What’s next? Hoe ver gaan we in onze behoefte aan “connecten”? Ruimtereis inclusief meet & greet met een alien?
Tessa aan de Stegge is eigenaar van toeristisch PR- en Trendbureau Cherry Picker en verzorgt elke donderdag TrendThursday: over blog over reistrends. @TessaAdS
Eén reactie